Bij de Powerwalking hebben we verschillende groepen en niveaus. Bij locaties en tijden kun je vinden waar we lopen, hoelaat en op welk niveau.

  1. Beginners
    Voordat je met Powerwalking begint moet je de juiste techniek beheersen. In deze basis workshop leer je de dingen die je wel en niet moet doen bij Powerwalking. Eerst even droog oefenen voordat je de stad/het dorp of het bos ingaat. In de beginners groep word je geholpen om je conditie te verbeteren zodat je een half uur, zonder stoppen, op redelijk tempo kunt wandelen. Zodra je dit kunt en volhoud ben je klaar om bij de gevorderden te gaan trainen.
  2. Gevorderden - en +
    Trainingen in deze groepen zijn intensiever. In deze groepen wordt er van uitgegaan dat je met gemak 60 minuten, op een redelijk tempo, aan een stuk door kunt wandelen. Met zo’n 6 tot 7 km per uur word je meegenomen om een uur lekker te gaan bewegen. Je begint altijd met een warming-up en tussen het Powerwalken door krijg je diverse spierversterkende oefeningen aangereikt. We sluiten de training af met een cooling-down. De training zorgt ervoor dat je afslankt, je spieren versterkt, je conditie verbeterd en overtollige vetten worden verbrand. Je zit met deze training in de juiste hartslagzone, net boven de 50 procent van je maximale hartslag, wat ideaal is voor vetverbranding. Dit is een gouden regel in de sportbewegingsleer.
  3. Senioren
    De leeftijd van deze groep is vanaf +60 jaar en ouder. In de seniorengroep wordt er in een tempo tussen de 4 en 7 km per uur gelopen. Dit ligt aan het niveau van de groep. Tussendoor worden er aangepaste spierversterkende oefeningen gedaan. Ook is er veel aandacht voor de warming-up en cooling-down. Na de powerwalklessen is er een mogelijkheid om gezellig samen koffie te drinken.
  4. Herstel
    Dit is de herstel en revalidatiegroep. Er wordt heel rustig gelopen en de oefeningen zijn aangepast. Heb jij een blessure maar mag je van je fysiotherapeut of huisarts wel een uur wandelen en oefeningen doen, neem dan contact op om de mogelijkheden te bespreken. In deze groep loopt een powerwalktrainer mee die tevens verpleegkundige is

.

LEEFSTIJL EN AFVALLEN

Met powerwalken werk je aan je gezondheid en heb je plezier, hierdoor is het makkelijk vol te houden en kan het een onderdeel worden van je leefstijl die lang vol te houden is. Niet iedereen kan hardlopen, maar iedereen kan wandelen. Niet iedereen kan 20 kilo tillen maar iedereen kan passende spierversterkende oefeningen doen. Dit is de basis van deze zeer effectieve bewegingsvorm en kan iedereen zijn of haar doelstelling bereiken. Dit kan zijn afslanken, een betere conditie krijgen, een gezonder en sterker hart krijgen, meer zelfvertrouwen opbouwen, diabetes type 2 verlagen, of gewoon op een leuke manier nieuwe mensen ontmoeten. Neem nu de beslissing om op een leuke, gezellige en verantwoordelijke manier aan je gezondheid te werken!
Mogelijk zou je ook willen afvallen. En afvallen is meer dan alleen bewegen. Het is een kwestie van balans vinden en aandacht hebben voor het gehele plaatje omtrent voeding, beweging en ontspanning.
Gezonder – Fitter – Slanker.... wij geloven erin dat dit de goede volgorde is. Laat het slank worden geen doel op zich zijn, maar een gevolg van het goed voor jezelf gaan zorgen.
Als je slank worden als doel neemt, dan ben je vaak aan het lijnen en de enige garantie die een dieet geeft is aankomen. Je bent lijngericht aan het eten en de hele dag bezig met eten en calorieën. Hierdoor wordt het een heel groot 'ding' en gaat het je leven beheersen. Zo zonde en niet vol te houden! Laat dit los en ga gewoon goed voor jezelf zorgen! Ga in kleine stapjes je huidige leefstijl aanpassen naar een manier die past bij jou! En focus je vooral op wat goed gaat!

Wat je aandacht geeft groeit, ken je die uitspraak? Als je dus continu bezig bent met wat je allemaal niet mag, of je niet goed doet volgens jezelf, dan zal dat alleen maar groter worden.
Wij richten ons graag op wat al goed gaat en bouwen dit stap voor stap uit. We geven dit juist de aandacht zodat dit gaat groeien. Stap voor stap richting een gezonder en gelukkiger leven vol energie.
Zou je naast het bewegen ook graag hulp willen hebben met balans vinden in voeding en/ of ontspanning. Klik hier en kijk voor alle mogelijkheden. Of vraag via het contactformulier of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. naar de actie van dit moment. Zodat je op een voordelige manier gebruik kunt maken van powerwalking in combinatie met voeding en vitaliteit.